Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

malu bertanya...


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh~~

Selamat berexam pada yang masih ade paper k!ni entry selingan (pertama) semasa minggu exam!hoho
Kisah ni berlaku pada hari Sabtu, 30 April 2011. Kisahnye bermula dari UMP Gambang,nk p mengepos moto ku kat kuantan..so dlm kul 12.30 tengah hari or plus2 gitu nak g kuantan..pergi lah..mecari company delivery tuh..xpernah lak p mengepost motor kt ctu..1st time..cari r..aku fening gk pk..cne nak balik bile dh post moto tu @_@

tu pasal pagi2 tu tnye kt fb..spe je yg nk g kuantan kan..tp respon negatif..so lone ranger je lah p la sorg2..lepas anta moto tuh..ape lg....menapak lah ke bustop..alhamdulillah dekat jek bustop tu ngn compny tuh..fuhh nasib baik! tunggu2 bas..dlm around kul 3pm tunggu bas..bas2 nak balik ke gambang xde plak..banyak bas ke pekan jek banyak..adoiii pelik btol...aku smpai terfikir nak balik pekan then naik bas mlm (yg utk fesi minds) utk ke gambang..then balik pekan..hoho.bukan pe..harta beharga masih di gambang..tu kene p balik gambang tu..huhuh..hrte bukan orang :)

tapi lepas 2jam menanti..sampai gk 'Rahmat Alam' kepadaku.. aku tunggu kt bas kt Giant...lme gile tunggu..smpt p shopping2 kt giant tuh...n solat asar kt ctu..besor dh surau kt giant tu kn~ (lme gile x p sne da) ;)

dalam bas tu de kisah menarik...ade beberapa makhluk ni...perempuan..hmm cne nk cite ek...ok2
aku tengok dorg ni mcm kenai...tp ak xtegur r depa2 tuh..duk depan aku jek n keliling kot..ramai gk dlm 4 orang or 5 gitu...huhuh

ok2 nk sampai dh ump gambang nih..utk pengetahuan,,,1st time gk ak naik rahmat alam secara rasmi utk ke ump tu~ hoho. so ak dgn xtau nye..ak berhenti ler kt caltex..ak tgk bas tu berlalu pergi..tnpe pusing kekanan trafic lite (ke ump)....so lege r nseb baik aku turun..kalo x...xsampai ump.dlm bas lg aku dh msg mntk tolong Naim (bos shell-eco marathon) aku..mntk tolong amik aku kt caltex tuh~ jadi aku pun pun pulanglah ke ump gambang dgn beliau...dlm kete tu naim gtau lah aku..yg bas tu akan msuk ump gk..ak cm xcye jek..pasal dy g terus je td..hmmm

dah sampai naim anto kt kafe..nak menuju ke arah bilik sementara..larilah meredah hujan...then stop jap kt bawah susur gajah dpn kk9 tu...dengan xsemena-mena..lalulah perempuan2 yg ade dlm bas td depan aku...aku hanye mampu tersenyum dan hahaha sorg~ adoiii betullah kirenye..bas tu pusing balik utk anta dak2 ump yg naik...tp..mne lah aku tau dorg tu bdk ump...patot ler macam kenai~ huhuh

jadi kat sini pengajarannye,, jangan malu bertanya k..dan lagi satu percaya naluri hati..kan naluri hati aku kate tu macam kenai...kalo ak tegur td?bleh turun dpn ump,tnpe menyusahkan mmbe laen..huhu..pasal tu aku tulis kat status fb aku tu mcm ni : "aaaaaaaaaaaaaa rugi gile ak xtegur..siyes..huhuh" -kalau korg pasan r...


okeh itu saje nk cite...lepas ni aku cube xmalu bertanye dh!(harap2) >.<
next entry...ape yg menarik hari ahad 1.5.2011.apepon nak terima kasih kt falihin..pasai tumpangkan balik pekan mlm tuh..ikutkan nak naik bas (yg utk fesi minds tuh) tp ttbe tjumpe dy lak...so blik awai ke ump pekan terchenta....rezki2~ hehe.


Wassalam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales