Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

mampukah aku?



Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera semua! ;)

Kali ni nak kisahkan cerita yg diceritakan oleh seseorang.Kisah ini insya'Allah kisah yg benar.
Alkisah, berlakunya di sebuah negara Barat.Negara yang terkenal dengan wanita yg cantik pada pandangan nafsu seorang lelaki.dan aku seorang lelaki. >.<

Kisah ni berlaku kt kolej,di mana dalam sebuah kelas tu,terdapat seorang lelaki Muslim.Dalam kolej tu terdapat seorang wanita yg sangat cantik,sangat cantik.Saya ulang,sangat cantik.Cantik disini dari rupa paras(duniawi).

Semua lelaki di kolej tersebut memuji akan kecantikan wanita itu.Semua tak akan melepaskan peluang utk melihat kecantikan yg ditayangkan oleh wanita itu.Kecualilah lelaki Muslim yang seorang itu.Wanita itu pun pelik.Dalam ramai-ramai lelaki,hanya dia seorang saja yang tidak pandang dan tegur perempuan tersebut.

Lalu perempuan itupun bertanya kpd lelaki tersebut."Kenapa awak tidak memandang saya,sedangkan lelaki lain tergila-gilakan saya." Lelaki tersebut menjawab,"Agama saya,Islam mengajar saya supaya merendahkan pandangan." Wanita itupun bertanya lagi,"Bagaimana untuk membuatkan anda melihat akan wajah saya ini."

Lelaki itupun menjawab,"apabila awak menjadi isteri saya, baru saya boleh melihat dan meratapi wajah awak." - Wanita itu menerima apa yg dikatakan lelaki tersebut.

Sudah semestinya,utk berkahwin wanita tersebut perlu memeluk agama Islam dahulu.Selepas wanita itu memeluk agama Islam,mereka berduapun berkahwin.dan keinginan wanita itu tercapai kerana lelaki itu akan melihat wajah dia. -End of Story-

wow!disebabkan penjagaan pandangan lelaki tu berjaya memuslimkan seorang wanita.dan dapat kahwin dgn orang yg tercantik,sangat cantik kat kolej dy lak tuh! >.<

mampukah aku utk menjaga pandangan mata?mampukah aku mengelak panahan nafsu durjana dan syaitan laknatullah?Semoga aku dan pembaca sekalian dapat melatih diri dan berusaha utk menjada pandangan mata masing2..bukan laki je k..perempuan pon same kn? :)

ni lak articel yg ku jumpe,kisah seorang wanita,bekas model & actress dan telah memeluk agama Islam. I think, you should read it.Mostly womenssss. Click this [link].

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales