Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

Penamaan Calon PRK MPP UMP hari ini!


Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh dan Salam Sejahtera




Hari ini bermulanya antara hari bersejarah bagi Mahasiswa UMP tak kisah, UMP Gambang mahupun UMP Pekan.


Kenapa?? Pada hari ini akan berlakunya penamaan calon utk wakil-wakil pelajar yang akan bertanding..
Bagi korang yg suke CAKAP cakap dan TERUS CAKAP BELAKANG mungkin tak tahu makna sebenar erti sebenar PRK (pilihanraya kampus) MPP UMP kali ini.


Tapi, bagi kiteorg (di peringkat mantan EEES, MECHAPRO,PEKA 5) yg dah pernah 'bekerja' dgn pihak MPP, sangat menantikan-nantikan saat ini. Bukan dah lame tunggu MPP sesi 2009/2010 ni turun.Cuma mengharap dengan MPP sesi 2011/2012 ini, UMP Pekan akan lebih terbela.


Secara peribadi bagi aku, MPP sesi 2009/2010 telah buat sesuatu.TETAPI sesuatu itu yang RAMAI TIDAK NAMPAK. Mungkin silap di peringkat mereka kerana tidak menunjuk-nunjuk...dan pastilah disebabkan perpindahan kitorg pelajar tahun 4 dan tahun 3 sama ada FKM atau FKEE ke Kampus Pekan serta fasiliti-fasiliti yg agak KOSONG di KK5 pada awal-awal masuk merupakan satu tekanan kepada kpd pelajar-pelajar. Solutionnya, pasti akan mencari MPP bukan??


Tapi sebelum sampai ke MPP,,masalah-masalah tu sampai ke PEKA 5,MECHAPRO dan tak lupa EEES juga.See?? Kesian PEKA 5 yg baru tubuh.Kesian MECHAPRO dan EEES kene tempias gak.TAPI xper.
ITU sume KISAH LAMA.MPP sesi 2009/2010 pun dh beri kerjasama yg terbaik kpd kami.TAPI anda kena faham,atas MPP masih ada KUASA lagi besar.SIAPA??? Ong kos la sang penguasa.


Kami diperingkat kepimpinan PEKA 5,MECHAPRO dan EEES akan cuba sebaik mungkin utk membantu rakan-rakan seperjuangan yang lain.dan DENGAN HARAPAN, MPP sesi 2011/2012 kali ini akan sama-sama turun padang merialisasikan HAJAT-HAJAT penduduk Kampus Pekan.


Okey cukuplah kot buat masa ni,tunggu lepas penamaan calon nanti lak.Siapa wakil dari pelajar Pekan?Tak kisah FKM atau FKEE pun..harap-harap mereka dapat berjuang habisan-habisan utk mahasiswa Universiti Malaysia Pahang umumnya dan khususnya kpd pelajar UMP Pekan.


Sila amati gambar dibawah ini. ;]




hasil Zul Rasyied,edited by me

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales