Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

fasal bola|Harimau Malaya mengaum!


Assalamualaikum w.b.t


ok..rata2 sume sbot fasal perlawanan Malaysia n Indonesia..so aku pon terasa nk tulis gk..tp bukan fasal kemenangan TAPI pasal kes yg berlaku selepas perlawanan.Jujur aku katekan aku bengang btoi la dgn sape yg main laser tuh!kecik2 xsempat maen laser ke?haishh! Pasal laser tu negara tumpah darahku semakin teruk dikutuk.isk3

Aku ade terbace beberapa blog yg menafikan yg laser tu dr penyokong Malaysia...dari pihak Indonesia xterbace la plak.tak nak aku cari..pasti kutuk habis-habisan nye (negatip thinking aku xD) tapi cukuplah dengan ak bce kt tweeter.
Trending all around the world (paling hangat/banyak di tulis di tweeter) tempat ke-3 #loveindonesia. tempat ke-5 HATE MALAYSIA.ke-9 dan ke-10 Indonesian dan Malaysian.

See agak panaS berapi la juge bace..tp lepas minum teh tarik tadi aku ambil keputusan utk xbace lg kt tweet tu..hoho! Jangan dilayan sangat bnde2 gitu kan..buat rosak mood je...entry asal ikutkan nk tulis pasal kemenangan Malaysia.Lastly jdi gini lak.huhu

Apepon ulasan aku pasal kes laser ni.Tanggapan paling positif aku.Orang yg main laser tu memang childish!Pertarungan antara lelaki2 sejati Malaya dengan lelaki2 sejati Indonesia sedikit tercemar dek kerana tindakan childish itu.

Aku pon xpaham kenape perlu kutuk-kutuk?Penyokong Indonesia kutuk Malaysia .Penyokong Malaysia kutuk balik Indonesia.xselesainye masalah..relax2 sudah..selalunya kt komen2 entry blog tu la yg lebih2nye...pasal bola,suruhan agama diabaikan. Agama Islam takpernah pon mengajar penganutnya utk kutuk-kutuk ni kan? :)

hmm k lah itu saje utk kali ni..utk rakyat Malaysia yg membaca..be cool ok?Doakan sahaja kita menang utk perlawanan seterusnye!

*ade je rakyat Indonesia yg xsokong trending 'HATE MALAYSIA' tu~ 


LOVE MALAYSIA ♥ LOVE INDONESIA
::PEACE::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales