Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

Ciri-ciri Calon Isteri part 1


Assalamualaikum,

heh tjuk ni cm akan mmbuatkan ramai je yg singgah kt sini..lg2 bdk2 kelas aku~ hahaha! Selamat dtg sume k!dh jwp slm ke blom?:P Dulu,ak xtau pon ciri-ciri isteri yg aku nak. Kalau ditanya,aku akn jwp yg general jek dan kadang-kadang akan diam malu-malu kucing..hoho

Tapi!Bila diri sudah meningkat dewasa,atau lebih tepat lagi muda remaja aku cm dh mampu je jwb soklan tu..tp secara bertulis cmni la..secare lisan,malu2 gk kot~ hehehe ;)


k..kisah ni maybe ade kait dgn post ini.Pasal time event tu berlaku,hujan lebat,atau ribut kecil telah berlaku lepas solat Zuhur,dlm kul 1.30pm++
Khemah yg disediakan semuanye full..semua org berteduh kt ctu,disebabkan tu,aku cari payung bosau(yg mcm kt pasar slalu tuh) utk berteduh.Ada 2,kt satu tu dh full gk..so aku p kt lagi satu.Kat bawah payung tu,ade 2 pasangan suami isteri. 1 pasangan yg ibunya masih mendukung seorang bayi,2 orang kanak.dan lagi satu pasangan yg aku rasa cam baru je kahwin.Pasal muke pon mude.So aku paling mude bwh pyung tu..hoho

Ok,disebabkan hujan yg sangat lebat,isteri (pasangan 1,yg agk mude tu-aku nama kan sbg beliau la k) mencadangkan supaya yg ibu yg tengah dukung baby tu utk pergi berteduh kt dlm kedai.akceli,kt dlm kedai pon dh agk ramai,tp masih ade ruang kot sebelah2 dlm tu..ape2pon ibu tu ptot pindah,pasalnye, tempias kot air hujan kene baby tu..kesian baby tu kn~ budak 2 org tu apetah lg..konfem la kn~

Beliau yg ada payung tu pon menolong memindahkan budak2 tu dulu.pasal kalo sume skali x muat lak pyung tu.lepat hantar budak2 tu ke dlm kedai,baru hantar si ibu dan anak kecilnye tu.time nk pindah tu,hujan agak reda la jugak.Suami pd si ibu dan anak2nye tu,xyh pyung pon xpe..lelaki kn~ XD

Lepas tu tinggal beliau dan suaminye serta aku,dan dtg bdk kecik sorang ni dr pyung lg satu kt bwh pyung bosau tu~ hujan pon lebat kembali...sangat lebat! dan angin pon kuat.angin tu lak menghala ke arah kiteorg.lalu si beliau ni..gunakan pyung yg beliau ada,utk halang air hujan tu dari kene kiteorg..aku,suami beliau dan bdk sorg tuh bleh katekan duk blkg beliau pasal tkot basah.takot basah k,bukan takot air~ haha

k korg dh nmpk blom point yg aku cuba sampaikan?Aku bila ade berada kt tempat kejadian,serius aku merasakan ciri-ciri yg ada kt beliau perlu ada kt bakal isteriku~ hoho.Ok lah, 'Ciri-ciri Calon Isteri part 1'telah pon selesai..part2 yang lain xtau lak bile nak cite >.< 

Bagi yg xnmpk aku simpulkan 2 point/ciri kt sini;
1) Tindakan refleks utk tolong orang lain walaupun tidak diminta.
2) Memikirkan kebaikan bersama a.k.a kemaslahatan bersama.Contoh mcm beliau guna pyung utk elak sume kene tempias hujan tu.

Korang rasa biasa??tp aku rasa luar biasa!Sangat susah utk jumpa org cmni woo!kan???Untungnye suami beliau~ huuuuuu >.<
Buat anda yg bace ttbe nk jadi calon isteri i tu..boleh la mula praktikkan tolong menolong k..hak3 :D

sebelum melalut lebih panjang,sekian saje tuk kali ni,Assalamualaikum!-peace- :)






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales