Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

menang lucky draw!


Salam,,

Taman Pinggiran Batu Caves-Ahad,28 November 2010,seorang jejaka telah memenangi lucky draw bagi pihak adiknya.Hadiah merupakan sebuah ricecooker jenama xxxxx.wahahaha :D

Kepenatan jejaka itu menunggu seawal jam 11 pagi sehingga jam 5 petang,menantikan utk no. lucky draw itu disebut sangat berbaloi apabila no. tersebut dipanggil oleh juruacara.Walaupun masih ada lagi hadiah2 menarik menanti selepas itu,seperti tv LCD..jejaka itu tidak fikir panjang selepas menerima hadiah itu lalu cabut pulang kerumah.Jejaka itu juga sempat menjamah nasi goreng yg disediakan oleh pihak penganjur sebelum pulang kerumah.

Sangat penat! itu je mampu aku ucapkan.Setelah lama gile tunggu.dengan jumlah asap yg masuk dlm badan ni semakin meningkat disebabkan perokok-perokok tegar menunggu nombor mereka dipanggil sambil menghisap dan menghembuskan asap2 durjana kpd orang sekeliling.huh! Habis mati sel otak aku assebab tindakan mereka2 yg hanya tahu utk memuaskan diri dgn menghisap rokok!Bukan sahaja lelaki...bahkan aku perasan seorang wanita juga turut menghisap rokok durjana itu!Apa nak jadi dengan wanita sekarang???

Tak tahulah berapa banyak kotak rokok telah dihabiskan utk hari itu saje! Berbekalkan topi freegift yg diberi oleh pihak kedai,aku gunakannya utk menutup hidungku, topi tu kire bertindak sebagai filter la kn~ huhuh..tu je mmpu ak buat >.<

Pada hari tu gak,ade je anak-anak kecil yg masih bergelar baby yg dibawa bersama oleh ibubapa mereka.huh!kecian giler..aku pon sesak nafas ngn asap2 tu..ni pulak..baby2 yg kiutmiut..haishhh! Kalau anda perokok..kalau xboleh nak berhenti merokok pon,consider lah orang-orang lain gk bila nak merokok tuh!

<tutup cita rokok>

Lucky draw ni terbuka kpd sesiapa yg telah membeli motosikal kat kedai dorang.
Yang ak p ni kat Tmn Pinggiran Batu Caves.Tapi motor adik aku lak beli kt Taman Slyg Segar (cawangan dy).Jadi layaklah utk lucky draw.

Lucky draw,aku pon xtau nak galakkan ke tidak.akceli,macam tak.Kadang2 kita boleh salah mengharap..kan?mengharap pada juruacara utk sebut no kita. Bukan ke sebaik-baik tempat pengharap adalah ALLAH?

Tambah plak,bila hadiah2 yg berlainan diberikan kpd nombor2 yg berlainan.
"Ahh apsal dy dpt hadiah besar dr aku..padahal aku...." kan3?

Aku tak katekan org lain.perkara ni maybe terjadi pada aku gk.Jadi banyak2lah istighfar pd ALLAH..huhu

Sama-sama fikir-fikirkan dan selamar beramal! (=

Baiklah.itu je kot.Lepas ni ak nk citer pasal ciri-ciri isteri aku lak..dpt idea ni disebabkan kejadian yg berlaku time kt acara luckydraw tu~ nantikan k! ;)

*pihak penganjur stop kul 1.05pm bagi laluan utk Zuhur~ bgush2 >.<

Entry ini ditulis diawal pagi setelah sel-sel otak insya'Allah telah diperbaiki setelah tidur panjang -.-"

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales