Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

Salam Eidul Adha 1931H | cantiknyeeeeee hari ini ^^


Assalamualaikum W.B.T

SELAMAT HARI RAYA HAJI, SALAM EIDUL ADHA KEPADA ANDA SEMUA!


ape ek raye haji ni sebenanye?hmmm mungkin anda nak bace kt sini, tak pon mungkin  boleh dapat input dari link nih.

Adapun aku tau ade member2 ku yg tidak pulang ke rumah atau kampung halaman,pengorbanan korg utk study..sangat aku kagumi!(kalo study la yek ;P )

Ape2 pon hari ni sangat best!sangat fantastics!seperti yg aku tulis kt status fb aku ;

aduhhhhhhhhhh cantiknyeeeeee hari ini ^^
Sebabnya,  aku berjaya melihat 7 ekor lembu ditumbangkan..wahaha!tengok ok! hahaha :D

Aku tak tolong mane pon..ade tolong sket2 je..yg best tolong tengok dorg masak2 utk semua jemaah yg membantu.Tak ramai mane pon yg masak,time ak p tengok,nasi dah siap masak,cuma nak masak daging kurma je..n sup tulang. sup tulang tu ak xsempat nak tengok lak..rugi3 >.<

Serius aku xtau la exited ke hape kn..tapi aku rase raya haji kali ni memang syiok! ni nak crite sket,ade satu bahagian tuh,part dy memang keje potong tulang2 lembu nih..dorg potong gune pemotong mesin tu woo! bg aku first time la ak tengok~ hoho

yg bestnye, dengan semua part2 tulang yg dipotong tu,ade la bekas2/kesan daging lembu tuu..n bila dikumpulkan2 kan,perghhhhh boleh jadi burger terus wooo!daging hancuss terus jadinye..dlm pale ak nk je mntk sket...tapi apekan daye..aku hanye mampu melihat ;D

part lain yg best;
mestilah time makan nasi n daging kurma tu! wohoho,
seeeeedap..nyum2..alhamdulillah..adekah sebab aku 'tengok'?hahaha

next, hari ni aku ketemu dengan kawan2 time kt skolah menengah dari form 1 hingga form 3..same kelas..1 meja je duduk..satu meja tuh!! lain dan xbukan Ali,Amir,Azam..haaaaa jangan memain..3A tu! ahaks

dari lepas Zuhur sampai Asar bebual....macam2 la gk berbual..xnak r cite kt cni,nt jd mcm entry yg ni lak~ hoho..

petang tu,lepas Asar ngtkan nak main ping-pong same2..tp malangnye bola ping-pong lak xde..dh cari kt kedai,xde gak..haishhh xde rezki...tapi xpe,mungkin lain kali kn...

jadi itu saje ceritaku utk hari yg mulia ini...diharapkan korg pun enjoy dgn hari2 korg :)

ehhhh jangan enjoy saje,syukuri dan hayati juge ;)


- menu masakan daging terpikir-pikir dalam kepala nih..hehe -

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales