Pages

وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman

–Az-Zaariat: 55

perjalanan pulang 16.11.2011


Bismillah,,

Isnin,15 November 2010 : dengan rasminya aku telah tamat semua paper final!! ESD dan EMT...aku boleh jawab ke tak???konfem2 aku akn jawab, "mestilah booooleh~cuma betul ke tidak tu la kan~" risau menanti resultnye nanti~ huhu

Selasa,16 November 2010 :Kisah ku utk tarikh ini sangat panjang lebar...harap anda rajin membacanya~ :)

Kisahnya bermula begini,sepatutnya aku pulang ke rumah dengan kawan aku ngn kereta pada hari ni.tapi, pada  hari Isnin,lepas dia habes exam,dia datang ke bilikku dan menyatakan yang dia terpaksa pulang terus ke kampungnya di Johor lepas dapat call dari ibu dia.

Haaaaa jadi...aku pun xkesah la sgt..cuma aku kena fikirkan cara lain plak utk balik...KL je kn~
So plannye,,macam2 mana pun, aku kena sampai kt Gambang dulu...kalau duduk kt Pekan,memang xbalik r jawabnye kn~ huhuhuk

Aku pun dah try call yg jual tiket kt KK4 tuh..tp tutup la plak..hmmm..Pastu pagi tu ade mamat call aku,tanya pasal borang KK5 kena hantar mane..mamat tu budak PD,aku pikir nak follow dia dah,ingatkan lalu terminal kt Seremban tu,so dari Seremban, boleh la aku naik bas ke KL.Tapi malangnya,mamat tu xlalu Seremban pun.Jadi kena pikir cara lain plak.hmmmm

Dalam hari Selasa tu gk, ak try search kt tenet no fon kaunter jual tiket bas Trans yg ada kt Jaya Gading.Call2, dy cakap, tinggal tiga jeee lagi..hooo!Aku agak lega la gk..cuma cmne ak nk p beli tiket tuh?Alhamdulillah time tu Pijiey KL nak gerak ke Gambang,so ak pun mintak tolong dy belikan tiket tu utk aku n past kan kt Esya..pasal Pijey nak balik Kelantan dah time tu.Singgah ke Gambang nak amik Mr. Milo.

Ok tiket dah ada..tapi aku masih di Pekan..kenapa?aku plan nak naik bas kul 6pm yg disediakan UMP.
Aku sangat risau,dah la duduk bilik sorang2,rumet dh balik..risau kalo tertidur,terlajak?habessss!
Tapi memang ak TERtidur pon..mm mungkin lebih tepat tidur je..no TER2~ haha
Mengantuk loooh..kul 5.30pm kot ak terjaga..tengok bas kt bustop xde lagi...

Pukul 6pm ak tengok bas dah ade, aku xhabis lagi kemas....berat badan betul bila bab2 mengemas barang nih~ huhu...jam 6.13pm, aku dh setel semua..keluar dari bilik, ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh???kosong dah?mana hilang bas??perghhhhhh satu-satunya kenderaan aku ke Gambang sudah tiada..gilerrr btol..6.13pm dh xde..ari isnin tu kul 6.30pm xgerak lagi....aiseyyyy satu per satu ujian aku terima ~.~

So aku pun try r call member2 yg ak fikir maybe ada kereta ker..yg boleh hantarkan aku ke Gambang.Malangnye,xdpt dihubungi.Aku siap jalan2 kt tempat parking kereta KK5 lagi, nak tengok kot2 ade keta member2 aku,boleh ak mintak tolong.Tapi tu lah..jalan punya jalan,xde.Kosong.Kalau ada pun,kereta2 yg tak dikenali -.-"

Next,aku call Exco Keusahawan EEES(Kucai)...harapan terakhir..alhamdulillah dy ada kete,tp dia ada kt Kuantan dh (kt rumah dia) hehh..sangat menyusahkan orang betul aku ni..tapi cam terpaksa gk kn~ huhuhuk
Time tu dlm kul 6.30pm++. Time ni aku lepak2 kt depan blok C.Duduk termenung disitu.Sambil otak masih berfikir dengan segala kejadian yg menimpa diri ini.kat nak Magrib dah,Firdaus (senior) duduk join skali.Dia datang dari bilik kot.Berbual la sket2..then ak tanya," ada membe2 yg ade kete tak?nak mintak tolong hantarkan aku ke Gambang" dia jawab,"aku ada kete(lebih kurang la~)" dan dia cakap boleh jer nak tolong hantarkan.

Aku rasa sangat bersyukur..akhirnya ada gak kete...taaapi time tu Kucai dah gerak dari rumah.Aku pun call dia kata dh jumpa orang yg boleh hantarkan aku.hishhhhh terasa tak patut kan~ aku kalau ikutkan nak tunggu kucai datang je..aku tanye tu pun saje2 je..tengok2 ade lak kete...tapi Kucai kate xpe..aku pon ok la..so aku bergerak ke Kampus Gambang dengan Firdaus around kul 7.30pm lepas solat Maghrib.

Bas aku jam 8.00pm dari Kuantan,paling awal sampai kt Gambang, kul 8.30pm..risau gak aku takot2 xsempat.Aku dh smpai Gambang tapi aku kene g amik tiket kt Esya dulu kt KK3....then baru p kat bustop kt KK4 tuh..

Aku ngan Firdaus tiba kt bustop around 8.30pm++ r gk kot..fuhhh ramai gak yg tunggu bas~
Bila aku dh ada kt bustop tu..seriuss!aku sangat lega..aku dah boleh balik rumah..walaupun pada masa yg sama telah banyak menyusahkan org~ huhuk
Kepada yg telah nyusahkan,aku cuba utk xmenyusahkan korang lagi~ huhu. Terima Kasih atas bantuan korg sume! :)

***************************
Ujian ku ketika diatas bas pula.Sangat2 pedih.sangat2 sakit kepalaku + sangat lapar perut ku.Ya Allah..ujian menimpa diri ini satu persatu.Aku xtau nape,perut ku sangat lapar.mungkin disebabkan banyak fikir dan semua perkara yg dah terjadi.mungkin.tapi itu sume xdapat melawan kesakitan kepala yg melanda dengan tiba-tiba...seriuss..sampai aku rasa xlalu nk makan.aku cuma fikir nak tido je dlm bas tu.malangnya, aku langsung xdapat nak melelapkan mata.Tambahhan lak dengan ade sorang penumpang dlm bas tu,cakap kt phone..makkk ai..satu bas bleh dengar.suara dia lagi membingitkan kepala aku tuh!tp selamat lew ade brother tu cakap direct kt dy "Sir,boleh tolong diam tak"..aku rse puas hati je bro tu dh kate gitu..

Aku terus cuba melelapkan mata..tapi masih xboleh.Aku tengok jam,nak kira berapa jam lagi nak sampai..aku dah tahan dah..sakit..sangat sakit! 

Dalam keadaan sakit tu ak de teringat sesuatu,Allah berikan sakit itu sebab nak hapuskan dosa-dosa kita", ya aku sangat yakin dengan penyataan itu.Aku pun beristighfar "asstagfirullahal a'zim"...Dengan izin Allah S.W.T, aku merasa perbezaan.Sakit kepala aku semakin berkurangan.Banyak kali r gk bace....kuasa Allah~

Tibanya aku di tempat berhenti.Kesakitan kepala aku masih ada,cuma sikit je la,berbanding mula-mula.Aku berhenti kt tempat biasa.kt masjid tepi jalan nak ke Sentul tuh.Kat2 Greenwood.Aku tunggu mak aku utk amek.Mak aku p amek aku ngn kakakku,naik kancil,yg selalunye akan meragam kepanasan.dan time mak aku dh ade kt Giant tu,mmg kereta tu meragam pasal enjin kete panas pasal jalan jammed sangat time tu.Mak ku just stop kt tepi Giant Batu Cave tu je...aku pun time tu kate xpe lah..tunggu je,tapi aku tunggu kt masjid lah,alang2 tu p solat Isyak dulu kn~ Mak aku kate tunggu ayah aku.Dia datang dengan kete lain.So lepas selesai solat jek..ayah aku dh sampai utk jemput aku.then p tengok kete mak n kakak aku td.

Alhamdulillah,assebab lepas tambah air kt tangki kete tuh,dh boleh start dh enjin.Aku ngn ayah aku pon naik kete tu n balik.Mak ngn Kakak aku naik kete yg ayah aku naik tadi.On da way balik rumah tu lak,aku ngn ayah aku p singgah makan.Alhamdullilah,terisi gak perut aku nih >.<

Dalam kul 12.30am++ kot sampai rumah..ke dlm kul 1 la gk..entah agak lupe :P
Jadi itu saja kisah perjalanan pulang 16.11.2010 aku....
panjang giler kan?harap2 korang dpt something,insya'Allah :)

minta maaf di atas ejaan yg agak kucar kacir XD

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © aku.dia.kamu. Design By Best Website Design
Buy Traffic and Templates On Sales